9 maj 2009

Senaste nytt.

Har äntligen varit i Den Gamle By i Århus och det var precis som jag trodde fast bättre! Tyvärr hade jag inte så gott om tid, bara två timmar, man kan lätt gå runt en hel dag utan att ha sett allt, särskilt om de har något evenemang eller en temadag. I ett av husen kunde man träffa den gamla skomakarfrun som satt och stickade en sjal av hemspunnet garn.
Här sitter min träslöjdslärare från Kerteminde och putsar på kakformar av trä, runda i ena änden och hjärtformade i den andra, så fint så fint. Idel idyll.
 

I höstas köpte jag en massa ullgarn som jag har börjat växtfärga, ja silke också förresten. Hitintills har jag provat med det gröna skalet runt färska valnötter(det blev brunt), pileblad plockade i september/oktober(pissgult), björkblad plockade på våren och sen nedfrusna(pistagegrönt) samt lökskal från både röd(brunt) och gul lök(oreange/gult/aprikos).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar