26 sep. 2009

Sommarlovet är över.

I sommar har det hänt en hel del, de första 6-8 veckorna var stressiga men det har ändå varit trevligt och spännande och jag har upplevt mycket. Jag har varit på en hel massa vikingamarknader och en medeltidsmarknad och en järnålders/vikinga-/medeltids-/modernmarknad och där har jag fått väldigt positiv respons på mitt hantverk så nu brinner jag av iver att göra mer!! Vad som helst faktiskt så jag började med att tänka på mig själv. I flera år har jag bara haft ett par grytlappar, de är röda och vita, virkade av bomullsgarn och jag kan inte komma ihåg om det är farmor eller mormor som har gjort dem till mig men jag tror att det var farmor. De är fantastiska, liksom smutsavstötande, jag har inte använt dem särskilt mycket men jag har heller aldrig tvättat dem men ändå är de helt fläckfria!! Hursomhelst så har jag tröttnat på det röd-vita färgtemat och nu gjort ett par andra till mig själv. Den första blev grön och lilarandig med grön kant, stor och rejäl och rektangulär, den andra blev ljusgrön och turkosrandig med lila kant och mera kvadratisk om än inte helt liksidig...


Jag har verkligen fasat för att komma tillbaka till Viborg och börja i skolan igen men väl här känns det bra ändå men jag kan rekommendera min klasskompis Sasias blogg där hon skriver om det dystra läge de flesta av oss upplever att vår utbildning är i. http://fra-sasia.blogspot.com/ Jag hade inte kunnat uttrycka det bättre själv! Jag hoppas att skolledningen kan ta det på allvar och ta det till sig snart men för det behövs nog ett mirakel...tyvärr. En ljuspunkt i mörkret är i alla fall våra pedagogiktimmar där vi fått en ny lärare som är fantastisk och som förstår att man måste koppla ihop teori och praktik. Jag känner en stor tacksamhet mot att hon finns! Pedagogik som jag hela tiden visste är ett intressant ämne men som jag tidigare förtvivlat måst påminna mig om att jag tyckte, känns nu verkligen så och jag ser fram emot nästa undervisningstillfälle :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar