28 okt. 2009

Senaste nytt från textilfronten...

Just nu försöker jag och min klasskompis komma ifatt med en vävuppgift, att översätta teksturer från det verkliga livet till vävmönster. Vi valde att försöka återskapa känslan av slitna gatstenar i motljus i munkabälte. Jag har inte varit överentusiastisk men när jag ser vad fint och bra det blir så kommer lusten tillbaka, kanske lite i senaste laget eftersom vi redan fått nästa uppgift men ibland är jag rätt så trög och så är det bara.
I broderi har vi jobbat med stumpwork och där tog det också ett tag för mig att komma igång men även där blev jag nöjd med resultatet och vill jobba vidare med tekniken... Hårprydnaden är ett resultat av vad mina slumpartade prover kombinerat med en idé om just hårprydnader kunde bli tillsammans.








Och så lite kommersiell inspiration på textilfronten, Vero Moda skyltar just nu med de här skojiga stickade bollarna och det gillar jag :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar