3 feb. 2010

 
  
Mitt i allt det vita har jag brutit av med lite färgglada sidoprojekt. Några vänner i Japan har fått en son och jag ville gärna göra något till honom, efter lite funderande kom jag fram till att en virkad Garder med bjällror i var grejen eftersom K och K (lille Ks föräldrar) möttes i Danmark. En Garder är en soldat som vaktar Dronningens slott i Köpenhamn och det är sista skriket i Danmark att inreda barnrum med, på tapeter, kuddar och som trendiga leksaker mm. så jag tyckte att Danmarkskopplingen passade fint. Gardern blev söt, den ser hemmagjord ut, den ler och den  låter när man skakar på den, helt enkelt perfa :o)

 
Innan jul blev jag som vanligt stressad av den avslutande, extra stora terminsuppgiften i kombination med julklappsinförskaffande, en önskan om ett socialt umgänge samt planerande av den stora resan hem. I såna lägen krystar jag ofta fram helt omotiverade och orealistiska projekt utöver min övriga börda, denna gången i form av broderade knappar. Någonstans i bakhuvudet visste jag att det var onödigt men hoppades fåfängt att jag kunde virka armband till dem och ge bort i julklapp... Yeah right! Nu ligger de i fönsterkarmen och väntar på våren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar