2 mars 2010

Och julen vara skall till påska.

 
Nädå, men här kommer bilderna från skolans årliga julmar... förlåt, konsthantverksmarknad innan jul. Först mitt eget bord såklart.
  
 Massa sjalar, halsdukar, örhängen, armband, brosher och mössor.
  
 Ja, och mitt växtfärgade garn såklart. I trevliga A:s hörna fanns det örhängen och hårklämmor med virkade blommor, inspirerad av den klassiska danska Marguerit-serien, samt jättefina pungar med bilder, pärlor och maskinbroderi.
  
 Mina grannar på ena sidan. U och F hade inte så mycket att visa men var desto flitigare, tur var det för det kom få besökare och jag som glömt min nålbindning hemma hade en låååång dag.
  
Min granne på andra sidan. Tines prinsess-set var ljuvliga, se bara denna grå ensemble. Vi har ofta pratat om att hon borde sy upp några i vuxenstorlek också, åtminstone kjolen.
  
 Mina grannar mitt emot. Mor och dotter höll humöret uppe trots de få besökarna.
  
 Några förstaklickare E & A, som minsann vet hur man stickar, superfina strumpor av isländsk ull.
  
 En av de tredjeårsstuderande som jag inte känner så bra men som hade fina grejor på sitt färgkoordinerade bord.
  
 En annan av de "gamla" som också hade fina grejor, jag gillade speciellt diademen med de öppna blomformerna.
  
 Avslutningsvis två av de "små" som jag inte heller lärt känna så bra än, deras bord lyste verkligen upp i rummet med sin färgprakt.
  
 Där var naturligtvis fler bord på marknaden men det är svårt att ta någorlunda bra bilder i det gula ljus som lysrören bidrar med, det ska helst vara nära fönsterna om det ska bli bra. Nästa jul hoppas jag att vi gör mer ut av PR-delen så att det kommer riktigt, jättemånga besökare och man får en massa direkt respons på sina grejor. 
Peace out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar