24 mars 2014

Senvinterns projekt, från pärlvirkning, över en massa snö, till sköld-remake. This late winters projects, from bead crocheting, over a lot of snow, to a shield remake.

 Äntligen tog jag en bild på den pärlvirkade, lilla hatten i bruk, på mig.
Finally I took a picture on the little hat made with bead crocheting, while I'm wearing it.
Var tar alla nålbindningsnålar vägen?  Ingen aning, jag får väl göra några nya så jag har när jag behöver.
Where does all the needlebinding needles go? Well, never mind, I'll just make some new ones.
Gigantisk gräddtårta?
 Massor av snö, vackert att titta på och att fota men oj vad jag är glad att det är borta! Hej vår!
Maräng i älven?
A gigantic cake?
Lot's of snow, pretty to look at and to photograph, but oh boy am I glad that it's gone now! Hello springtime!
Marengue in the river?
Jag har kommit över an gammal sköld av okej kvalitet, och har börjat att fixa den så att den blir bättre och framförallt, snyggare. Har limmat lintyg på båda sidor och sen målat den på baksidan med hemmagjord färg av pigment och linolja. Skojigt med ett, för mig, lite annorlunda projekt. Ser fram emot att måla framsidan och sy fast en läderkant.
I have come over an old shield of okay quality and has started to remake it a bit, to make it better and most important, better looking. Gluing some linen fabric on, from both sides and then painting it on the backside with homemade paint, made of pigment and linseed oil. Fun with a, for me, different project than I'm used to. Looking forward to painting the front and to sew on a leather edge.
Det oändliga projektet, guldväggen som leder in till badrummet. Påbörjat för över ett år sen...har äntligen bestämt att guldrutorna ska ha smaragdgrönt runt sig, tror att det blir en vacker kontrast.
The endless project, the golden wall leading in to our bathroom. Started over a year ago...and have finally decided to paint emerald green around the golden squares. I think it will be a beautiful contrast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar