11 juni 2017

Oslo Middelalderfestival 2017. Oslo Medieval Festival 2017.

Jag håller på att göra en dräkt efter en bild i Codex Maness men det tar tid eftersom jag inte är så jättemotiverad eftersom jag bara åker på ett medeltidsevent om året...så här är åtminstone överklänningen på plats och se så glad och blid jag ser ut, precis som alla andra i Codex Maness.
Överklänningen är konstruerad efter den här klänningen men ärmarna är skapade för att likna ärmarna på min inspirationsbild. Mer om det i ett helt eget inlägg, i framtiden, när allt är klart.
Här är min goda vän Isa i sin kreation sent 1490-tal. Hon har en blogg som hon inte skrivit på än, jag brukar hjälpa henne att ta foto till den men det blir aldrig något publicerande av. Jag tycker det är synd att världen missar hennes skapande så jag lägger upp hennes skapelser lite efterhand här, så kan man läsa mer om dem i hennes blogg, i framtiden, jag lovar att länka när det sker något. :)
Uppe på en terass på Akershus fästning med utsikt över marknaden.
Jag sparar resten av bilderna till hennes blogg, så har ni alla något trevligt att se fram emot. 
Det är så fint på fästningen, verkligen vackert med ruiner, planteringar, utsikt över Oslofjorden och den moderna staden, väl värt ett besök speciellt under medeltidsfestivalen, här kommer lite andra bilder från årets event.
 Fästningen verkar stor, tills kryssningsfartygen landar...
 Hantverk och kramande i lägret.
 Den här planteringen var sååå fin, verkligen genomtänkt och blev ständigt fotograferad av de besökande turisterna.
 Tecknande besökare, sånt gillar vi!
 Totalt urartat trumspelande på lördagkvällen, efter att allmänheten gått hem.
 Sent 1400-talsdiskuterande runt tältknuten.
Och stämningsfull matlagning framför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar