18 maj 2009

Skolbroderi suger!

När vi haft broderi i skolan har vi gått igenom lite olika grundläggande tekniker som vi ganska lätt kunnat läsa oss till själva. Det har varit brist på avancerade uppgifter och kreativa utmaningar, bara en massa broderiprover så jag bestämde mig för att ge mig själv en liten uppgift, att brodera något som jag behöver, en färdig produkt. Efter lite funderande kom jag i tankar om att min nåldyna, som jag fått av farmor när jag var liten, började bli rätt så sliten och behövde avlastas.




Här är då min färdiga nåldyna. Jag började med ramen utifrån och in utan att ha någon färdig idé, jag räknade med att jag skulle bli inspirerad av vilka färger jag hade att tillgå. Det var ganska tråkigt men när jag kom på att jag naturligtvis skulle ha en döskalle i mitten då gick det som en dans och jag är nöjd med resultatet, en färglad nåldyna som jag kan ha glädje av i många år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar